ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüri | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.1. a) Derse giriş ve ders içeriğine dair tartışma b) Ödev 1 bildirimi ve görüşülmesi 1.2. Sketch Problem I – Küçük Sınav 1 | 1.1. Hazırlık gerekli değil 1.2. Öğrenciler hazırlıklı olmalı ve sketch problem (küçük sınav) için gerekli malzemelerini hazır bulundurmalı |
2 | Ödev 1 geliştirilmesi ve kritik verilmesi | 3-5 kişilik bir grup oluşturulup, ödevde bahsedildiği üzere muhtemel çağdaş toplum düzeni ve ideolojileri üzerine beyin fırtınası yapılması |
3 | 3.1. Ödev 1 geliştirilmesi ve kritik verilmesi 3.2. a) Ödev 1 teslimi: Grup Çalışması b) Ödev 1 sunumu | Ödev I için oluşturulan grup fikrini yansıtacak müzik içeren bir Powerpoint sunum ya da video hazırlanması |
4 | 4.1. a) Ödev 1 teslimi: Kişisel Web Sitesi b) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması c) Ödev 2 ve 3 bildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, konseptin önceden tanımlanması d) Ödev 2 üzerine ilk fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi 4.2. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi | |
5 | Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi | Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması |
6 | Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi | Preparing the “A1” presentation board for the Assignment II |
7 | a) Ödev 2 teslimi: Bireysel Çalışma, Konsept b) Ödev 2 sunumu | İkinci ödev için A1 sunum paftası hazırlanması |
8 | 8.1. Ödev 4 bildirimi: Skeçler ve 3 Boyutlu örnekler 8.2. Sketch Problem II – Küçük Sınav 2 | |
9 | 9.1. a) Ödev 3 teslimi b) Ödev 4 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar 9.2. Ödev 4 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar | Skeçler ve üç boyutlu örneklerin geliştirilmesi ve mekanın fonkiyonunun tanımlanması |
10 | Ödev 4 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar | Önceki kritiklere uygun olarak projenin geliştirilmesi |
11 | Ödev 4 teslimi ve sunumu | |
12 | 12.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Final Projesi bildirimi ve tartışma 12.2. Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
13 | Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
14 | 14.1. Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma 14.2. RESMİ TATİL | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
15 | Review of the Semester | |
16 | Review of the Semester |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer İnternet kaynaklarıInternet a book resources |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 19 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 223 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest